roman reznicek drfg

Schopnost udržet krok v této digitální době závisí na velikosti

Rozhovor s Romanem Řezníčkem na téma „Schopnost udržet krok v této digitální době závisí na velikosti“

„Jsme určitě součástí významné digitální revoluce. Většina lidí si to však neuvědomuje. To, jak se dnes vzděláváme, pracujeme, trávíme volný čas, se v blízké budoucnosti významně změní. A telekomunikace v tom budou hrát obrovskou roli právě pro uskutečnění těchto revolučních změn. Já se na to nesmírně těším,“ říká o dalším vývoji telekomunikací partner DRFG TELCO a generální ředitel společnosti Suntel Roman Řezníček.

Suntel sídlí v novém administrativním a logistickém centru ve Zlíně. Jakým způsobem vám centrum usnadnilo poskytování služeb?

Výstavba a přestěhování do nové administrativní budovy nám především umožnila lepší a efektivní organizaci zaměstnanců, kteří jsou klíčovým faktorem pro splnění našich cílů. V telekomunikacích platí dvojnásob, že komunikace lidí musí probíhat rychle a efektivně. Jednotlivé pracovní týmy jsou proto v současné době lokalizované tak, aby jejich vzájemná komunikace a rozhodování probíhalo co nejlépe. Nové centrum, z něhož kanceláře zaujímají plochu 550 m2 a sklady celkem 450 m2, splňuje náročná kritéria, která jsme si od začátku stanovili. Kromě toho všechny kanceláře mají více denního světla, všechny jsou klimatizované a celá budova je díky zajištění vytápění a klimatizace tepelným čerpadlem šetrná k životnímu prostředí. Tuto změnu samozřejmě pocítili i zákazníci, kterým jsme schopni zajistit rychlejší zpracování objednávek. Bezpečné uskladnění digitálních dat a telekomunikačního materiálu bereme jako samozřejmost.

 

V průběhu minulého roku se společnosti Suntel velmi dobře dařilo v zahraničí. Jak docházelo k rozšiřování služeb?

V minulém roce se nám v zahraničí dařilo mimořádně a letos tomu není jinak. Z pohledu čísel rosteme v zahraničí o asi 50 % ročně. Ve Švýcarsku jsme uspěli v dlouho očekávaném výběrovém řízení mobilního operátora Salt. Jedná se o „full turnkey“ projekt, v jehož rámci s dalšími dvěma společnostmi modernizujeme klientovu síť. Projekt zahrnuje technologickou, akviziční i stavební část. Aktuálně pracujeme na modernizaci sítě LTE, přenosové rádiové sítě a připojování stanic na optickou infrastrukturu. Upgrade LTE sítě zajišťujeme také pro největšího švýcarského operátora Swisscom. V Německu nově od loňského roku provádíme pro tamního operátora Vodafone preventivní údržbu základnových stanic. Každý měsíc zkontrolujeme více než 400 stanic. V průběhu roku 2017 plánujeme pro německého klienta zkontrolovat a opravit více než 4 500 základnových stanic. Na Slovensku jsme se pustili do výstavby, modernizace a servisu základnových stanic pro společnost O2 Slovensko a nejmladšího slovenského operátora 4ka. V průběhu loňského roku jsme na slovenském trhu také zahájili spolupráci se společností Towercom, která je obdobou Českých Radiokomunikací.

 

Jak se dařilo firmě DRFG TELCO expandovat na českém trhu?

Nadále zůstáváme největším dodavatelem služeb v oblasti výstavby sítě pro Vodafone v České republice. Uzavřeli jsme také partnerství s firmou CETIN, která spravuje a provozuje největší datovou a komunikační síť pokrývající celé území České republiky. Partnerství si velice vážíme a v jeho rámci chceme nabízet komplexní služby jak ve fixní, tak i mobilní části jejich sítě. Ve fixní části sítě CETIN poslední 2 roky provádíme výstavbu a modernizaci optických a metalických sítí. Také spolupracujeme na propojení infrastruktury CETIN s naší vlastní sítí Suntel Net. Nyní jsme uspěli ve výběrovém řízení na výstavbu a modernizaci mobilní sítě, čímž jsme potvrdili náš strategický záměr spolupráci s tak významným partnerem posílit.

 

Jedním z vašich hlavních cílů na českém trhu je budování jednotné sítě. V jaké fázi se nyní nachází a jak změnu vnímají zákazníci?

Projekt konsolidace lokálních poskytovatelů internetových služeb běží naplno a podle plánu. Za prvních 5 měsíců roku 2017 se nám podařilo na Zlínsku a jižní a střední Moravě akvirovat společnosti s přibližně 32 tisíci zákazníky a rychle jsme se tak stali třetím největším poskytovatelem na Moravě. Cílem je vytvoření jednotné datové sítě na Moravě o velikosti 100–150 tisíc zákazníků, a stát se tak lídrem v tomto segmentu služeb. Na konci roku 2017 zákazníkům představíme nový informační systém, což jim umožní online správu jejich účtů a jejich služeb. Vytvořením jednotné platformy chceme zákazníkům nabídnout mnohem lepší péči, servis a samozřejmě zvýšit kvalitu dosavadních služeb. Chceme vytvořit značku, která bude synonymem kvality a lokální péče o zákazníka. Do budoucna plánujeme zákazníkům nabídnout více služeb, než je jen současný internet a telefonní služby nebo nutně služby spojené s telekomunikacemi. Tento projekt nám čím dál více potvrzuje, že obrovské množství drobných providerů nemůže v budoucnu fungovat samostatně, neboť jejich současný byznys model nebude schopen čelit rychlosti rozvoje světových telekomunikací a zvyšujícím se nárokům zákazníků. Zde skutečně platí, že schopnost udržet krok v této digitální době závisí na velikosti, ve které spatřujeme stěžejní sílu.

 

Kam se síťové služby budou nadále vyvíjet?

Každý týden trávím v zahraničí a všímám si, jak se lidé a vše kolem rychle vyvíjí. Například už se začíná hovořit o sítích 5G, takže se již musíme pomalu připravovat na další evoluci v telekomunikacích.

Poznámka k článku:

DRFG je investiční skupinou v čele s panem Davidem Rusňákem, která se zaměřuje nejen na investice do telekomunikací, ale i nemovitostí, finančnictví nebo například energetiky. DRFG s panem Rusňákem se tak zaměřuje na obory, kterým dobře rozumí a v oblastech, kde mají silnou podporu a mohou si tak zajistit stabilní základy pro další růst.