pivovary

4 tipy, jak vystřelit restauraci z šedého průměru mezi top podniky

Vždy jste snili o vlastní restauraci, ale teď, když je váš podnikatelský záměr na spadnutí, pochybujete o úspěchu. Možná je to dobře, protože byste jinak nezvážili potenciální rizika a v podnikání utopili spoustu peněz bez hmatatelných výsledků. Především si uvědomte, že klíčem k provozování úspěšného podniku je jedinečnost. Nenapadá vás, jak se odlišit? Připravili jsme pro vás několik praktických tipů.

1. Najděte své přednosti a upozorněte na ně

Dejte svým zákazníkům důvod, proč by měli zavítat právě k vám. Upozorněte je na výhody svého podniku – třeba na prodlouženou otevírací dobu, blízkost centra města či na to, že jste si pořídili zařízení na výrobu cideru a chystáte se servírovat osvěžující nápoj vlastní produkce.

2. Namlsejte zákazníky ještě před návštěvou

Slyšeli jste někdy frázi „jíst i očima“? Aplikujte ji v praxi tím, že na webové stránky svého podniku umístíte lákavé snímky pokrmů. Nemělo by se však jednat o rozostřené fotky pořízené mobilním telefonem ani o obrázky z fotobanky. Obraťte se na profesionála a nechte ho, ať nafotí decentně naaranžované pokrmy z vašeho menu.

3. Nabídněte něco svého

V jídelním menu úspěšných podniků objevíte položky, na které jinde nenarazíte. Jděte v jejich stopách! Pokud vás nenapadá unikátní jídlo, pořiďte si třeba zařízení na výrobu piva a zařaďte se mezi oblíbené minipivovary. V České republice jich je téměř pět set, ale stále je dostatek prostoru pro další. Třeba vás motivuje, že domácí pivovary přitahují i zákazníky z daleka.

top podniky

4. Jděte cestou čistoty a kvality

Restauraci udržujte v perfektním stavu. Zajistěte, aby se v ní hosté cítili útulně a nevystrašila je umolousaná podlaha nebo snad špatně umyté talíře. Zároveň se nesnažte být nejlevnějším podnikem v širokém okolí. V řadách štamgastů z „páté cenové“ zajímavou klientelu nenajdete. Preferujte kvalitu a držte úroveň vysoko.