Tipy a rady, jak co nejvíce věcí udělat dnes, abychom měli zítra volno

Tipy a rady, jak co nejvíce věcí udělat dnes, abychom měli zítra volno

Pravděpodobně každý podnikatel to zná. Naplánuje si toho víc, než je schopen stihnout, což se poté negativním způsobem projeví na jeho výkonnosti, spokojenosti (nebo spíše nespokojenosti) klientů, nakonec i na jeho ziscích, které za daný měsíc eviduje. Pokud jste si toho však na svá bedra dali příliš mnoho schválně (třeba proto, že zítra potřebujete mít nutně hotovo), prozradíme si několik tipů, jak to opravdu zvládnout. Někdy jde udělat více věcí dnes, tím si můžete být jistí. 

Poznejte požírače času a vyhněte se jim 

Proč se vám toho nedaří během dne tolik udělat? Důvodem jsou takzvaní časožrouti neboli požírači času. Těm je nejlepší se vyhnout. Může se jednat o běžná rozptýlení (třeba jenom kontrola e-mailu nebo chatovací aplikace), ovšem i ta způsobí, že poté zhruba třiadvacet minut trvá, než se znovu dostanete do onoho zajetého běhu. 

Pokud chcete zkontrolovat e-mailovou schránku nebo messenger či jinou podobnou aplikaci, učiňte tak vždycky před vyplněním úkolu, nikoliv během něj. 

Zjistěte, kdy vám to nejvíce myslí 

Člověk je během dne efektivní v různých časových intervalech. Zatímco někomu to myslí spíše dopoledne, jiný dává přednost noční šichtě, kdy jeho mozek funguje daleko intenzivněji. Abyste toho během dne stihli co nejvíce, musíte si ujasnit, kdy vám to nejvíce myslí. Je to od osmi do dvanácti nebo spíše v pozdějším časovém horizontu? 

Sledujte váš denní režim a snažte se vystopovat či zjistit, v jaké části dne pracujete opravdu nejlépe. 

Zkraťte si svou pracovní dobu 

Člověk si říká, že pokud chce co nejvíce věcí během dne udělat, měl by pracovat co nejdéle. Jenže kupodivu je opak pravdou. Spíše si svou pracovní dobu zkracujte, nebo alespoň rozhazujte do celého dne. V každém případě se vyplatí stanovit si priority, tím se také vyhnete tendenci toho, že prací strávíte nakonec víc, než chcete nebo byste měli.