Trpělivost růže přináší, a to i ve světě franšíz
Franšízové podnikání se jeví pro mnohé jako velmi atraktivní. A máte pravdu – atraktivní určitě je, a to z mnoha důvodů. Je však zároveň pravdou, že pokud nebudete opředení pořádnou porcí trpělivosti, ani v tomto případě nedosáhnete kýženého úspěchu. Sice se franšíza bere jako nástup do už rozjetého vlaku, kdy se snižuje pravděpodobnost neúspěchu a zvyšuje pravděpodobnost úspěchu, na druhou stranu bez trpělivosti se v tomto světě (ani v jiné podnikatelské sféře) příliš dlouho nevydrží.
Složitý proces plný překážek
Ať už se franšízové podnikání jeví sebevíc snadné, ve skutečnosti také mluvíme o poměrně náročném a složitém procesu, který je opředený řadou překážek. I v tomto případě je nutné vynaložit jistou porci úsilí, jen tak je možné dojít k vytouženému cíli.
Franšízový koncept u nás už déle jak dvacet let
Pokud se vrátíme na samotný začátek franšízového podnikání u nás, řekneme, že se z počátku jednalo o méně důvěryhodnou věc. Ovšem když zájem o tento způsob podnikání (a pro firmy způsob růstu) vzrostl za hranicemi, i naše pozornost se tímto směrem automaticky upnula.
Dnes je tomu už déle jak dvacet let, co franšízové podnikání v České republice funguje. Můžeme konstatovat, že se s úspěchem zapsalo do povědomí lidí a je prakticky neustále využívané. Ze všech nejvíce se ujalo gastronomické odvětví, také v bankovnictví se franchisingu víc, než daří.
Trpělivost při budování i komunikování s klienty
Jak už bylo zmíněno, i tento způsob podnikání je opředen pořádnou porcí trpělivosti. Bez trpělivosti ani růže nepokvetou a ani franšízové podnikání neuspěje. Tato vlastnost se vepisuje prakticky do všeho, nejen do vedení pobočky jako takové. Trpělivost se musí protkat také do komunikace s klienty, což někdy bývá to nejtěžší, na co v rámci podnikání narazíte.
I když se možná komunikace jeví jako největší překážkou, i s tím franšízor, jakožto majitel společnosti, pomůže. Ostatně to je na franšízovém podnikání největším plusem – alespoň z počátku využívat pomocnou ruku.