Význam franchisingu v Česku narůstá
Už ani v tom českém podnikatelském rybníčku nejsou neználci. Už prakticky všichni vědí, co je to franchising a že se každý takzvaným franšízantem může stát. Podle posledních statistik a průzkumů význam franchisingu narůstá. Zájem začal růst v devadesátých letech, kdy se u nás začaly vůbec první franšízové pobožky rozmnožovat. Tehdy se však jednalo o americké giganty, kteří jen zatoužili dobít svět. Od nich jsme si ale vzali příklad a postupně se začali adaptovat na nový styl podnikání, jenž je pro mnohé jen nástupem do už rozjetého vlaku.
Gastronomie stále na vrcholu
I když bychom dnes našli na českém poli rovnou několik stovek franšízových konceptů, největší zájem už dlouhá léta je o gastronomické projekty. Je to logické, přece jenom v této oblasti je nejvyšší pravděpodobnost úspěchu. Kromě tradičních restaurací se vsází i na rychlá občerstvení.
Vedle gastronomie i díky koronavirové krizi vzrostl zájem o realitní kanceláře. Právě zde se to v posledních měsících ani na moment nezastavuje.
Jak získat franšízu?
Že vám koncept franšízového podnikání také učaroval, a to dokonce natolik, že jste se rozhodli v tomto byznysu také uspět? Pak se nabízí otázka, jak jednu takovou franšízovou pobočku vlastně získat. Důležité je mít kapitál, protože bez toho to nejde. A od jeho výše se odrazí vaše možnosti. Pakliže budete mít přichystáno několik milionů korun, můžete rozjet pobočku McDonald’s. Jestliže vám v kapse dřímá několik desítek tisíc korun, co třeba rozjet automyčku?
Peníze jsou však jen jednou z věcí, kterou musíte mít. Také je zapotřebí splňovat požadavky, které na svém webu uvádí franšízor čili majitel celého know-how i značky. Většinou musíte být ochotným učit se novým věcem i podstoupit náročný trénink společně se vzdělávacím programem.