Franšíza vyžaduje pořádnou dávku nasazení, shodují se franšízanti
Mnozí lidé přemýšlí o tom, že by se pustili na dráhu podnikání. Zatímco pro někoho byla koronavirová pandemie spíše odstrašujícím příkladem, jiní se právě díky ní rozhodli pustit se do toho po hlavě. Nabízí se mimo klasického založení společnosti nebo živnosti také franšíza – koncept, který s sebou nese vyšší pravděpodobnost úspěchu a nižší riziko neúspěchu. Tím se však dostáváme k mylné domněnce – řada lidí si myslí, že franšíza nevyžaduje příliš mnoho nasazení. Ale ve skutečnosti se v tomto ohledu od tradičního podnikání nijak neliší.
Nemusíte začínat od nuly, ale vaše nasazení je zapotřebí
Ano, je sice pravdou, že nemusíte začínat od nuly, ovšem to neznamená, že se jenom “vezete”. Nastoupíte sice do už rozjetého vlaku a vaše startovací čára je trochu někde jinde, na druhou stranu to stále ještě nezaručuje stoprocentní úspěch. Stejně jako o své vlastní dítko se musíte starat a pečovat o něj, vzdělávat se, ať už působíte v jakémkoli oboru.
Jinými slovy do toho musíte jít naplno. Už při výběru samotného konceptu proto přemýšlejte nad tím, jestli je jeho myšlenka vám blízká, jestli je nějakým způsobem originální a jestli můžete dané franšíze něco přinést. Samozřejmě zohledněte i to, jestli je či není oblíbená či úspěšná u zákazníků.
V oboru se musíte orientovat
Franšízové podnikání nefunguje tak, že si najdete takovou franšízu, která se každým rokem pyšní nemalými obraty a do ní zainvestujete. Abyste v daném odvětví mohli opravdu uspět, musíte mít k němu blízko a musíte se v něm orientovat. Poté je důležitý váš přístup k tomu jako k celku.
Pokud se domníváte, že franšízové koncepty nemohou krachnout, není tomu tak. I zde může dojít ke krachu. Podle statistik se daří každé třetí franšíze na trhu, s krachujícími byznysmeny se odborníci setkávají velice často. Důvodem je laický přístup, který nakonec vede k velkým finančním ztrátám.