E-shop nevydělává? Odborníci navrhují několik triků, které mohou pomoci
Prodej prostřednictvím e-shopu není nic neobvyklého. Dnes už je běžnou součástí života. Abyste ale prorazili v takto široké konkurenci, bude zapotřebí, abyste byli něčím výjimeční. Nemusí to být jenom nejnižší ceny, ale také služby, které ke zboží nebo při prodeji e-shop poskytuje. Zejména v období pandemie došlo k velkému rozvoji tohoto prodejního sektoru. Pokud vlastníte e-shop, který má potenciál, víte, jak navýšit své tržby?
Jedinečné zboží
Nabízení zboží, které se jen tak někde nevidí, může být zárukou úspěchu. Takové zboží můžete začít sami vyrábět, nebo můžete znát výrobce. Ne vždy je ale jednoduché takové zboží sehnat. Proto je zapotřebí orientovat. Kromě toho Češi rádi slyší na výprodeje, akce 2+1 zdarma, dárek k nákupu zdarma (například od určitého množství zakoupeného zboží).
Služby navíc
Spousta e-shopů nabízí zboží, které můžete vidět v jiných elektronických obchodech. V čem může spočívat tajemství jejich úspěchu? Jsou to právě dodatečné služby, které nabízí. Může jít například o speciální typ balení (ekologické, dárkové), ale také různé druhy pojištění. Výhodou mohou být také služby týkající se dopravy, jako je například vracení zdarma, snížená cena dopravy, nebo doprava od určité částky zdarma. E-shopy, které se zaměřují na úpravy a servis produktů a mají o něco osobnější přístup, mohou některých klientům vyhovovat lépe.
Live chat
Velmi zajímavou funkcí pro uživatele je live chat. V případě, že si vybíráte zboží z e-shopu a nejste si jistí nějakým parametrem, nebo čím se jeden typ zboží liší od jiného, můžete využít live chatu. Zde můžete žádat také o dodatečné informace, které by u výrobku mohli chybět. Live chat je komunikací mezi prodejcem a potenciálním kupujícím. Kupující nemusí telefonovat a čekat až na něj přijde řada, ale může napsat a za pár sekund se dočká odpovědi. To je pro něj velice pohodlné a může to prospět prodeji.