Podnikejte s rozumem díky franchisingu
Když franchising zamířil na český trh, nikdo nevěděl, o co se přesně jedná. Každý měl za to, že se jedná o jakýsi jev, který přišel ze zahraničí a kterému by neměli věřit. Proto se k němu stavěli lidé s odporem. Nikdo nechtěl investovat do něčeho nového a neověřeného. Neexistovaly o něm odborné publikace a neuskutečnily se ani žádné přednášky nebo nějaké konference, jež by spočívaly o tomto pojmu, který byl v oboru podnikání ještě zcela neznámý. Jak se ale začal rozrůstat obchodní řetězec třeba sítí McDonald’s, najednou o něj bylo zájem.
Jenže franchising není pouze o licenčních podmínkách, které lehce podepíšete a najednou začínáte působit pod jménem známé firmy. Je to o důležitém rozhodnutí, které se pojí především s tím, do jakého oboru se vydáte. Musí vás zajímat jako podnikatele, nepouštějte se do něčeho, co je vám ukradené, ale co má velkou popularitu. Tak byste se svou pobočkou nemohli být nikdy úspěšní. Taky myslete především na finance, protože základní kapitál musí být i u tohoto odvětví podnikání. Myslete na začátek, během kterého si budete muset sehnat prostory, kde budete provozovat pobočky dané značky. Přemýšlejte také o vybavení, které si koupíte. Také nezapomínejte ani na porovnávání na trhu, protože začátky nejsou pouze o financích. Musíte přemýšlet nad jednotlivými záležitostmi, mezi které se řadí popularita na trhu, zda mají nebo nemají zákazníci o produkt zájem, jestli je nebo není velká poptávka. Následně po těchto krocích můžete skočit ke schůzce.
Vše se totiž ukáže až na schůzce – jaký je váš franchisor, jaké vám nabídne podmínky a jestli jste ochotni do dané věci jít. Osobní kontakt je opravdu nenahraditelný, protože první dojem dodá mnoho. Čím více informací získáte z této schůzky, tím jistější budete v následném podnikání. Bude pro vás také snazší se rozhodnout, jestli opravdu jdete do tohoto oboru.