Vzdělávací franšízy jsou nyní na trhu hitem
Franšízové podnikání už není na českém trhu žádnou novinkou. Jedná se o způsob podnikání, který je spíše velkým lákadlem – o to větším v době koronavirové krize. Lidé chtějí podnikat, ale pouštět se nyní do zbrusu nového podnikání, to je trochu riskantní. Proto se raději přidávají pod křídla fungující značky, pod jejíž jménem si otevřou vlastní pobočku.
Franšízových konceptů na trhu přibývá opravdu mnoho, a to raketovým tempem. Doslova by se dalo říct, že na trhu probíhá boom franšíz některých odvětví. Zejména vzdělávací franšízy zaznamenávají opravdu obrovský boom.
Vzdělávací projekty na vzestupu
Podle posledních průzkumů každým rokem přibyde na trhu několik desítek franšízových konceptů nebo franšízových poboček. I když největší zájem je hlavně o gastronomické podniky, což je zcela pochopitelné, zájem roste kupodivu i o vzdělávací projekty (a to především o ty zahraniční).
Ukázalo se, že vzdělávací franšízy jsou oproti minulým létům připravenější na aktuální dobu a také životaschopnější. Možná proto se stávají tak atraktivní pro nejednoho člověka, který o franšízovém podnikání uvažuje.
Gastronomie však stále vede
I když lze říct, že zájem o vzdělávací franšízy opravdu roste raketovým tempem, stejně je tím nejoblíbenějším oborem gastronomie, jak již bylo zmíněno. Mluvíme zde o odvětví, které má napříč všemi obory to největší zastoupení. V tomto případě však nevévodí jenom zahraniční koncepty, ale především i ty tuzemské. I tuzemské společnosti mají chuť rozrůst se zase jiným způsobem – v tomto případě s pomocí franchisingu, který se zahraničním společnostem tak osvědčil.
Kromě gastronomie a oboru vzdělávání roste počet franšízových značek také oboru financí. I zde se eviduje opravdu dynamický rozvoj. Sem také spadají pojišťovací služby.